söndag 20 januari 2013

att döva abstinens med cake pops

Krispig. Så skulle jag nog kunna sammanfatta den här helgen. Inte för att jag har tuggat några smaskiga kex eller krusat ett gäng selleristjälkar till mina middagar men vädret, vänner. V.ä.d.r.e.t! Varenda morgon den här helgen har jag kisat mot en isig ruta och dragit täcket högre upp över ansiktet och konstaterat att idag, idag är det nog banne mig kallt som tusan ute. Och snön har fallit ner som tappade änglavingar över min trädgård och jag har suttit inne med näsan tryckt mot rutan och burrat ikapp med småfåglarna som glatt tuggat frön från mina matare. Herregud så mycket vinter det är. Men jag gillar det. Och så fort solen skiner det minsta lilla så vill iallafall jag inte annat än att klä på mig lager på lager med kläder och ta mig ut och andas vinterluft och känna snöflingorna mot ansiktet. Allt för att få komma in igen, tända en brasa och njuta av en god kopp kaffe. Så här vintrigt är det runt om där jag bor.

foto by sara ulrika

I övrigt måste jag nog säga att helgen varit lugn och skön. Jag har städat lite, möblerat om lite och bytt ut vintertrista färger i soffan mot milt vår-förebådande orange vilket faktiskt gjorde att känslan blev mycket bättre och lite mysigare. Sen har Elin och jag (äldsta dottern) oooo-at, nääääeeee.at och ppffffff-at och inte minst skrattat oss halvt fördärvade genom de sista avsnitten av Gilmore girls säsong 2 och i panik konstaterat att vi måste snabbt som ögat beställa säsong 3 innan abstinensen blir monumental. Och av den överblivna vita chokladen från i julas så gjorde vi en omgång cake pops för att trösta oss med när Rory kysste Jess och Lorelai blev lämnad av Chris, igen, just innan Sookie skulle gifta sig. Ja ni hör ju, drama på högsta nivå. 

via 1, foto by sara ulrika, 3

Och imorgon är det måndag igen och den enda dagen den här veckan jag ska jobba för redan imorgon kväll ger jag mig ut på äventyr som många redan sett, och ja. den här veckan, den kan nog bli rätt fin den med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar