fredag 18 januari 2013

att ha fredagskväll med Meryl

Det har blivit fredagskväll och oooh my vad den var efterlängtad! Trots de inledande, lätt panikartade minuterna på dagen artade sig det viktiga mötet riktigt bra och jag inbillar mig att det finns två anledningar till detta: 1. jag är antingen fullkomligt lysande på att låtsas som att jag vet exakt vad jag håller på med eller 2. den enorma mängden kaffe som jag i ren skräck hällde i mig gjorde att jag pratade cirka en miljon gånger snabbare än jag brukar och det i kombination med gotländskan resulterade i att allt jag sa lät mycket bättre än det hade gjort i normal samtalstakt. Hursomhelst. Mötet gick bra och var inspirerande så som bara nya uppgifter kan vara och jag är jättespänd inför allt kul som ska uträttas under året.

 via
 Men nu är det äntligen kväll och jag har landat hemma efter ett bussäventyr som krävde byten och ett snabbt hit and run på Ica eftersom jag fortfarande är bilbefriad och så kommer att vara till den 28 januari. I eftermiddags återuppstod iallafall bilverkstaden i form av en man vid namn Mattias som med sin mildaste röst meddelade att min bil behövde en ny startmotor och att detta kommer att kosta mig en mindre förmögenhet med mina mått mätt. Men ikväll struntar jag i att oroa mig för det för jag har gudomlig pasta i magen och dottern och jag planerar film-maraton i soffläge bland filtar och kuddar när TV visar både Meryl (aj laaav Meryl) och välpolerade män och en snygg kvinna med superkrafter i form av Fantastic Four (dotterns favvo). Och ibland kan jag inte annat än att vara tacksam för det enkla här i livet som spännande möten, filtvila med en älskad dotter och favoritskådespelerskor i bra film på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar