torsdag 17 januari 2013

att se det positiva med en snövall

grinden till mitt lilla hus på landet, älskar'n. foto by sara ulrika.

Det är fortfarande apkallt ute och grinden till mitt lilla hus på landet har snöbombats av plogpatrullen som envisas med att skapa vallar i metersklassen. Jag är helt säker på att de bestämt sig för att hus nummer fyra ska minsann få skotta ihjäl sig innan vintern är över och liksom sitter i sina högt uppsatta förarsäten och skrattar demoniskt när de brölar förbi mitt hus i gryningen. Men trots det är det så vackert med snön att jag får ont i magen och på vägen till bussen igår var jag tvungen att fota min fina grind. Just nu drömmer jag egentligen mest om grusade gångar, planteringar av blommor som ska dofta i sensommarkvällarna och har fått en fixidé om omorganisation i trädgården av episka proportioner men ändå. Ljuset. Kolla ljuset! F.a.n.t.a.s.t.i.s.k.t!

Idag är jag fortfarande bilbefriad mot min vilja och än har ingen verkstad ringt och sagt att min lilla svarta bil har återuppstått från de döda. Men det gör inte så mycket. För på bussen in till stan imorse fick jag mer inspiration till ett blogginlägg som fick mig själv och äldsta dottern att fnissa hysteriskt så som bara vi kan men det får vi spara till senare. Först måste vi jobba lite. Så ha en fin torsdags-dag så ses vi lite senare ikväll. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar