tisdag 8 januari 2013

att summera en tisdag

Veckans tisdag är nästan över och jag sitter djupt nedsjunken i favoritfåtöljen med datorn i knäet och funderar hur den där icke-dagen som jag beskrev så målande i morse egentligen blev. Faktiskt ganska bra måste jag nog erkänna. Jobbet gick finfint och som vanligt bjöd dagen på många härliga skratt (har nog världens bästa arbetskamrater, men det är ett annat inlägg), en och annan kopp kaffe som dessvärre lämnar mer att önska för en kaffenjutare som jag, en rätt god medhavd lunchlåda och ett par avbetade saker på den där måste-göra-listan. 

 via

Under förmiddagen fick jag dessutom ett trevligt meddelande från en fin vän i huvudstaden som skrev att hon tyckte att det var alltför länge sen vi sågs och att behovet av vin och skvaller var stort vilket man absolut kan hålla med om. Förhoppningsvis ska vi lyckas att fylla det behovskontot inom en rimlig framtid och sånt gör ju alltid en på ruskigt bra humör. Bara en stund senare fick jag ytterligare ett meddelande från en annan fin vän som glatt meddelade att min julklapp nu var bokad och klar vilket gjorde mig alldeles varmbubblig av förväntan och längtan. Så på söndag är det jag och hon som åker ett par mil för att ägna förmiddagen åt en frukostbuffé att dö för och ett efterföljande besök på anläggningens spa. Var vi ska? Det får ni veta på söndag..


Och medan jag satt på köksgolvet tillsammans med katten och vaktade en plåt med kakor som bakades i ugnen slog det mig att jag lovat inlägg om skäggiga män och goda koppar kaffe varför jag avrundar denna inte-så-pjåkiga tisdag mitt i januari med en påminnelse om en toppen tumblr, dvs sida med en massa sköna bilder samlade på ett och samma ställe, The bearded

Det är inte klokt vad mycket man kan hitta på det där internettet nu för tiden! Själv letade jag bilder för en av mina halv-märkliga statusuppdateringar på fejsbook vilket ledde till fyndet av denna coola och rätt udda tumblr. Och eftersom jag inte kan motstå konstprojekt som innefattar foto och ett eget uttryck så fastnade jag. Ungefär som man lätt kan fastna och imponeras av den här mannen, som för övrigt har ett rätt schysst skägg själv och är gift med en av de åtta (återkommer med ett inlägg om dessa undersköna damer). Hans självporträttsprojekt, Johan 365, hade platsat varje dag på Fotografiska. Tycker jag.

Så. Skägg. Kaffe. Tisdagssummering. Ha en fortsatt fin tisdagskväll!

1 kommentar:

  1. Tack Ulrika! Och tack för tipset om The Bearded. Lite inspiration skadar aldrig :) Jag gillar Skäggbloggen också. Men skippa kaffet och drick mate istälet. Coolare. Godare. Nyttigare.

    SvaraRadera