tisdag 8 januari 2013

att ta den där om diana ross-frillan en gång till


Tisdagar har alltid varit mina icke-dagar. Tisdag är utan tvekan den dag i veckan som jag är tröttast, grinigast och dessutom den dag då det mesta tycks ha bestämt sig för att gå fel. Trots detta faktum så inleder jag nästan alla tisdagar med att försöka spela muntergök. I ett förvridet, närmast desperat, försök att mota ytterligare en trist tisdag i grind tar jag ofta ansats som en bättre längdhoppare med amitionen att slå nya världsrekord och förvånas varje vecka över vilket magplask jag lyckas göra i den välkrattade sanden. Idag är jag aptrött, huvudvärksblind på ena ögat och försöker tygla den värsta supremes-afron sedan Diana Ross med en tofs mitt på skallen samtidigt sitter framför datorn på jobbet med kallt kaffe i muggen och försöker muttra fram ord i stil med "jag ska fan raka av mig håret" mellan gäspningarna. Nåja, det ska nog bli dag av den här tisdagen också.




För att väga upp denna icke-dag kommer jag slå er alla med häpnad och bjuda på lite tisdagsinspiration senare idag. What?! Två inlägg under samma dag? Jomenvisst. Tycker vi behöver poppa upp den här tisdagen med lite påminnelser om allt härligt som faktiskt finns där ute och liksom bara väntar på att upptäckas. Som män i skägg. Eller varmt kaffe för den delen. Så. Vi ses lite senare helt enkelt. Ska vi säga så? Mmmhmm. Så gör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar