tisdag 1 januari 2013

Att vända blad och starta nåt nytt

Första dagen på ett nytt år och jag har efter mycket om och men, våndor och kval, tagit beslutet att våga kasta mig ut och göra nåt jag tänkt göra länge, starta den här bloggen. Den kommer förhoppningsvis bli precis som den heter, ett oskrivet blad, där inga förformulerade regler kommer få råda. Istället är förhoppningen att det här inne ska finnas en plats för de tankar, idéer, grubblerier, inspirationskällor och tidvis även rädslor och våndor, som jag bär omkring på och som ibland trängs för mycket inom mig. Jag bär inga illusioner om att jag kommer bli en ny blondinbella (är på tok för mörkhårig och rastlöst oengagerad för nåt sådant ambitiöst projekt) eller en ny någons fru. Nä det här är mitt projekt, min yogamatta och min samtalspartner. Finns det sen nån därute som kommer följa mig och tycker att jag har nåt att säga, ja då är det en ren bonus.

Hur var ert 2012? Mig bjöd 2012 på en hel radda käftsmällar som i mångt och mycket fick mig att omvärdera hela min person och livssituation. Nån dag kanske jag ger mig på att berätta delar av det för er. Men inte idag. Idag skriver jag på det första tomma bladet för 2013 och ja, jag hoppas utav bara helvete att 2013 blir ett sjutusan till år kantat av glädje och spänning, nya upplevelser och erfarenheter som emellanåt får mig att stanna upp och känna mig extremt levande.

Så. 2013 alltså. Jag är redo. Är ni?

2 kommentarer:

  1. Grattis till det nya, älskade sis .
    bra att du vågar ,hejjar på !!

    SvaraRadera
  2. jag kommer att följa dig slaviskt! love u älskade ullis.
    /Linn

    SvaraRadera