onsdag 20 februari 2013

9 saker jag tänker på en onsdagskväll


1. Anno 1790. Var i helvete håller superbra serier som denna hus när man behöver dem som mest? Och helt allvarligt så tror jag att Dåådh är bland det vackraste jag sett i svensk TV. Typ nånsin.
2. Handskrivna brev. Doften. Känslan. Tiden som någon lagt ner för att skriva till just dig. Tanken på när jag var 17 och mycket motvilligt lämnade ett land som hade blivit som mitt och därmed också (vad jag trodde då) mitt livs kärlek bakom mig. Som skrev handskrivna kärleksord och postade till mig i ett halvår innan kärleken dog. Och jag trodde jag dog med den. Men det är en annan historia.
3. Paris. Alltid Paris. Så även ikväll.
4. Känslan av att tiden står stilla och bara andas när man älskar.
5. Igelkottar. Ett av de vackraste djur jag vet. Jag längtar efter prasslet av igelkottar i buskarna sena sommarkvällar. Det är hemma för mig.
6.Vackra former. Som hjärtat i en valnöt. Har ni tänkt på vad många former det finns i naturen att älska?
7. Varm choklad. Oh yes.
8. Månsken. Jag gick hem en månskensnatt med en vacker man med gråsprängt hår vid tinningarna, våra fingrar möttes lite i smyg då och då för vi var inte officiella alls. Men när jag gick där så visste jag att så bra som jag var då, skulle jag nog aldrig bli med en annan man.
9. One day someone will walk into your life and make you see why it never worked out with anyone else. Mig hände det en sommar. På en brygga över en kopp kaffe och en hembakad kolakaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar