söndag 10 februari 2013

att ha en vilsam söndag

Jag vaknade sned, inte alls olikt lutande tornet i Pisa, och har nu efter att ha suttit i soffan och ojat mig lite för mig själv insett att jag nog kanske borde göra nåt åt eländet. För även om jag avgudar arkitektur som Pisa-tornet så är det faktiskt mindre kul att vara sned och stel som en nittioåring med höftproblem. Så svaret är yoga. Jag är ingen stjärna på det, är snarare vig som ett kylskåp, men jag tänker att det borde man väl rimligen kunna bli med en sjuhelvetes massa träning? Så jag rullar ut min yogamatta i vardagsrummet framför kaminen där lågorna fladdrar varmt och säkert bidrar till att jag blir mjukare i kroppen (intalar jag mig själv iallafall) och tränar krigare och böjer rygg i blandade riktningar. 


Annars händer här så lite som möjligt. Vi försöker ha en vilsam söndag med lite plock och fix, ett beslut angående en sovrumstapet ska tas och i eftermiddag ska hela familjen sitta i biomörkret en stund och se film. Sen är det nog nästan kväll och dags att förbereda sig för en ny vecka. Ikväll får ni också ta del av den allra sista delen i mitt Marrakech-resespecial men först ligger det alltså en hel söndag framför oss och det är ju inte alls så dåligt. Inte alls faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar