måndag 18 februari 2013

att ha måndag igen



En ny vecka har börjat och jag lämnade motvilligt en renbäddad varm säng i morse. Därhemma ligger ett varmgosigt, sportlovsledigt hjärta i soffan under täcken och jag måste nog erkänna att ett sportlov hade suttit fint även för en kulturarbetare som jag. Men bakom mig har jag en av de finaste helgerna på länge så även om jag är en smula avundsjuk på de sportlovslediga så känns det helt okej. Den kommande veckan bjuder som vanligt på en hel del gott och blandat; en dotter ska komma hem från ett besök hos sin pappa, en projektplan ska spikas, ett efterlängtat träningskort ska införskaffas och en ny säsong av Gilmore girls bara väntar på att vi ska ta oss tid att titta.

foto by sara ulrika
Och om ni är nyfikna på vad den där fina helgen egentligen bjöd på, ja då får ni titta in lite senare ikväll för en summering. Men först har vi en jobbmåndag att klara av så det är väl lika bra att sätta igång tänker jag. Så vink vink och ses lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar