onsdag 13 februari 2013

att hitta tid till det man älskar

Idag tampas jag med funderingar som på skalan livsavgörande känns mer än monumentala och way utanför skalans gränser. Jag pratar flytt, jobb-byte, miljöbyte, bilbyte, husrenovering, kärlek, barnuppforstran, ateljébyggande, john mayer-älskande, grönsaksodlande, emigration, chokladbollsrullande osv. Ibland undrar jag om alla dessa tankar bara beror på att jag är en sjukt rastlös själ; ni vet en sån där människa som liksom aldrig vet när lagom är bäst och som aldrig riktigt är nöjd med livet precis som det är. Kanske är det för att jag fortfarande söker utmaningar eller för att jag ännu söker efter det där som skapar lugn och harmoni i mitt liv. Eller så är det för att jag bara är jefligt trött på vintern och drömmer om salta stränder och solvarma jordgubbar mest hela tiden. Inte vet jag.

 via
 
Jag vet bara att på nåt sätt måste jag få mer tid till att göra sånt som jag älskar. Oavsett om det jag tror mig älska är livsavgörande eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar