måndag 25 februari 2013

att starta en måndag med skägg

Ja hörrni. Efter en fantastisk helg som innehöll både soffhäng och filmaraton med fötterna i knäet på en älskad, långa frukostar, kusinbesök från Gotland och en födelsedagsmiddag för en fin vän tillsammans med några förbannat trevliga människor (där dessutom den största födelsedagspavlova jag någonsin sett serverades) blev det visst måndag igen. Och måndagar brukar innebära domedagsstämning och  kaffeupplevelser som får en att vilja börja gråta och gå hem och koka baljor och klappa snällt på en älskad kaffebryggare. Men trots att kaffet i länsmuseets kök inte höll världsklass den här dagen heller så måste jag nog erkänna att den här måndagen kan vara starten på en världsvecka.

Den här måndagen inleddes till exempel med att min fina kollega C strax efter 8 ropade exalterat från rummet bredvid: Ulrika, världens sexigaste skägg är äntligen utsett! Och vad kan man mer önska än nåt sånt en vintervit måndag i slutet av februari?

världens sexigaste skägg, hugh jackman. bild härifrån.
Och kort efter det serverades det hembakta chocolate chip cookies vid fikat eftersom en annan kollega fyller år idag och det slätade ju med råge över den fadda smaken av kökskaffet. Skägg och kakor följdes av titt på finfynd i magasinet och nu blir det planering inför veckans endagstripp till Stockholm där ett stadsmuseum ska besökas och kreativa människor som heter Sara ska träffas för första gången. Och i Stockholm vet jag att det finns gott kaffe och att flyga är ju alltid spännande så visst har den här veckan bra saker att bjuda på. Men nånstans mitt emellan flygningar till huvudstaden, möten och projektplaneskrivande kommer nog en saknad att infinna sig. För nån betydelsefull är på andra sidan jordklotet och möts med kineser, pratar utbildningsstrategier och är fasligt internationell och ska så vara ända till lördag. Och när jag tänker på det har jag flera anledningar att längta till lördag så det är nog bäst att vi river av den här måndagen nu så att veckan kan ta slut nån himla gång.

Men världsskägg alltså. Vilken start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar