tisdag 26 februari 2013

när en tisdag visar sig från sin bästa sida


1, 8 och 9 härifrån. Resten foton by sara ulrika

En tisdag är återigen över och jag sitter hemma i mitt lilla hus på landet med ett sinne fulltankat av intryck från en spännande arbetsdag i huvudstaden. Fötterna värker så där som de bara kan efter en dag på språng genom en storstad och jag kan inte låta bli att le när jag tänker på hur mycket jag egentligen får vara med om och hur tacksam jag är för att jag får möjligheten att omge mig med människor som har en förmåga att både lyfta mig till det där lilla extra och som ger mig inspiration och viljan att fortsätta att utvecklas i mitt yrkesliv. Och Stockholm visade sig från sin bästa sida även om dimman låg tät när jag flög in i morse. Men väl där tittade solen fram en stund och gav en liten liten föraning om vår med droppande tak och grusig asfalt. Dagen har präglats av möten med många nya ansikten och diskussioner har förts kring kommande strategier och planer för de kommande månadernas arbete. Och på eftermiddagen presenterades resultaten från en viktig undersökning som gjorts för oss som i sin tur kan komma att innebära mycket på sikt för den bransch jag jobbar inom vilket i sig är så galet spännande att jag nästan dör lite grann på kuppen.

Så summeringen av dagen måste väl ändå vara att en oerhört välartad tisdag är till ända. En tisdag som inte bara kantats av möten med personer som man aldrig trodde man skulle träffa (iallafall inte i det här sammanhanget) utan som även bjudit på vansinnigt gott kaffe och ett par trevliga meddelanden från vänner som sett på facebook att jag var i stan, så ja, jag måste nog vara mer än nöjd med dagen. Att himlen sen var episkt drömlik när jag flög tillbaka hem ikväll, ja det sätter ju punkt för vilken dag som helst. 

Tisdagsjobb i huvudstaden alltså. Galet bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar