tisdag 12 februari 2013

semletisdag och kärleksvecka

Ja, tisdagar är fortfarande apdagar. Men idag väljer jag att se förbi tisdagsbitterheten och istället glädjas åt vad jag har och de fina sakerna som livet trots allt kan bjuda på. Som en semletisdag. Jag gillar idén med att ha en särskild dag för semlor men semlor är liksom godare när man tänker på dom än när man äter dem. I mitt huvud är semlorna nästan alltid fluffigare och godare än när jag stoppar dem i munnen. På så sätt skulle man kunna säga att jag till viss del tycker att semlor är hyfsat överskattade. Men när det vankas fettisdag, ja då åker jag en extra sväng på morgonen för att köpa semlor till kontoret där några glada kollegor jublar när de prasslande påsarna med gräddiga härligheter visas upp. Är inte det helt underbart? Att mötas av jubel en snöig tisdag mitt i februari?


Torsdag den här veckan är det tydligen också dax för alla och en var att känna kärlek. Personligen tycker jag att det liksom krävs mer än en dag om året för att visa lite extra kärlek, men för andra kanske det krävs en speciell dag för att komma ihåg det. Hursomhelst så struntar jag i den där enda dagen och tänker visa lite extra kärlek både här på bloggen och lite till höger och vänster under hela veckan. Så idag hoppas jag att ett paket landar hos en fin vän som nog inte riktigt vet hur mycket hon betyder för mig och som jag tycker behöver lite extra uppskattning. Och senare i veckan kanske andra också "drabbas" av lite extra kärlek från mig. 

Så trots att det är aptisdag så tycker jag vi gör ett försök att få den här veckan att bli en av de mest kärleksfulla som det här året hittills har haft. Ja, så gör vi. Så tisdagskärlek till er! Och en semla eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar