tisdag 19 februari 2013

sol sol vi har längtat, många långa huttriga dar

Februaritisdag och snö, snö, snö vart man än vänder ögat. I natt har det nog ramlat ner femton centimeter av det där vita kalla igen över min lilla trädgård och de nyfikna små gröna knoppar som jag skymtade invid husknuten i helgen är gömda under ett nytt täcke snö. Och även om jag älskar mina fulsnygga snowjoggings (bästa köpet denna vintern) och att sätta mig framför en varm brasa insvept i en skön filt om kvällarna så måste jag nog erkänna att jag börjar bli lite småtrött på att världen är täckt av snö. Så här på jobbet tar jag mig en kopp kaffe till och fortsätter huttrande att drömma om vårsol, blåsippebackar, solkyssta kinder och bländande gula rapsfält.


För nog är det väl ändå så att våra frusna hjärtan behöver lite vårvärme nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar