tisdag 5 mars 2013

arkeologen flyger i skymningen


foto by sara ulrika

När det här inlägget landar i cyberrymden sitter jag återigen på ett plan till huvudstaden för nya möten och nya äventyr. Det känns lite crazy att man som arkeolog har såna uppgifter som liksom kräver en flygtur från de invanda museirutinerna och jag känner mig, som jag redan har sagt, oerhört tacksam för att jag får hålla på med såna här grejer. Kanske är det så att jag inte har nämnt vad jag håller på med men kortfattat kan man väl säga att de huvudsakliga uppgifterna går ut på att ägna mig åt omvärldsbevakning och genomföra marknadsinsatser för RSM, Riksförbundet Sveriges museer. Galet kul om du frågar mig eftersom RSM är en av Sveriges största branschorganisationer med cirka 180 medlemmar inom museisektorn. Så imorn blir det möte för hela slanten; det glunkas om besök på Waldemarsudde där vi inte bara ska avhandla en lång lista med mötespunkter utan också äta lunch och få en visning av Carl Johan De Geers modefotografiska utställning vilket ju låter fasligt spännande. 

Men innan dess ska jag landa hemma hos en av de finaste vänner jag har och få en chans att kramas och prata i mun på varandra på den finaste gotländska, och gång på gång upprepa hur mycket jag saknar henne. 

Och det. Det blir nog nästan det bästa med hela resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar