måndag 4 mars 2013

att hjälpa Gud på traven

Ja hörrni, det blev en delvis ofrivillig bloggpaus. Anledningen är ganska enkel även om den kanske kan ses som något förlegat och gäspningsframkallande. Jag menar, vem fasen har inte mycket att göra nuförtiden? Jag har iallafall haft otroligt mycket på agendan de senaste dagarna. Ni kanske drar er till minnes förra veckan med mitt raketbesök och mötesmaraton i huvudstaden. Slutet på veckan var inte ett dugg lugnare utan bjöd på både pressmeddelandehets, jobb med beräkningar på två jobb varav ett är minst sagt apviktigt och sen avrundade jag veckan med att försöka hjälpa Gud på traven lite grann. En dundervecka, det hör ni ju!


Ni vet ju redan att jag vid blandade tillfällen sänder ut en käre-gud-ge-mig-en-doktorandtjänst i cyberrymden och döm av förvåning men jag har liksom insett att man nog måste hjälpa till lite på traven genom att helt enkelt skicka in sina ansökningar när tjänsterna utlyses. Och det är vad jag sysslade med i stort sett dygnet, runt torsdag och fredag, i förra veckan. Att skriva som en galning, samla dokument och referenser och få påskrivna ladok-dokument som minsann intygar att jag gått på högskola och tagit examen i både relevanta och mer obskyra ämnen. Och efter en hetsig fredagskväll och med en evig tacksamhet i bröstet till alla dom som hjälpte till att läsa och kommentera (ja ni vet vilka ni är) så är ansökan till Lund insänd. Och nu är det upp till Gud och möjligen en och annan kommitté som utser kandidater och jag är redan så galet nervös att jag tuggar fradga. Så snälla..håll ett par tummar och tår för mig. För fi fan vad jag vill det här. Mer än nåt annat i typ hela världen. 

Lund alltså, vilken jävla grej.

2 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra Syster yster , helt enkelt för att du är bäst !!
    håller tummar och tår !!!

    SvaraRadera
  2. tack älskade systrami! <3

    SvaraRadera