tisdag 12 mars 2013

att vara 27 och bo i Stockholm

När jag var 27 bodde jag och min dåvarande man i Stockholm. I Vinterviken för att vara mer exakt. Jag jobbade på ett företag som man skulle kunna säga höll på med kommunikation och sålde in produkter som gjorde det möjligt att skicka information från webbsidor till palm pilots och mobiltelefoner. Need I say att detta var way back in the day. Före bubblan sprack, vilket i sig borde ge några bonuspoäng. Innan jag fick det jobbet (tack vare min kompis Gitte vars dåvarande man var chef för stället) hade jag min bas på Systembolaget i Fruängen där smala tanter i glasögon och spetsnäsa försökte göra livet surt för mig eftersom jag typ var 23 och jantelagen rådde. Hursomhelst. 

När jag var 27 blev jag gravid med vår dotter. Kort efter jag fått veta det hittade jag ett forum där det fanns en grupp för alla oss som skulle få barn i juli 2001. Några från den gruppen bestämde sig så småningom för att träffas live på Vetekatten i Stockholm och efter den dagen var vi åtta som på nåt sätt hittade varandra och sen dess mer eller mindre hållit ihop. Tillsammans var, och är vi som ett litet gäng. Minus kriminalitet och drogberoende förstås. Istället är det här gänget brokiga, underbara, roliga, kärleksfulla, spännande och engagerade morsor är något av det bästa jag haft i mitt liv. Och så här nästan 12 år senare kan jag ärligt säga att jag ibland kan sakna att bo i Stockholm nåt vansinnigt. Att inte kunna fika, ta en drink, gå en långpromenad i ett vinterkallt soligt Stockholm med de här brudarna när jag vill och kan. Det är en av de saker jag saknar mest i hela halva världen.


Ja, fotona är stulna. Från övre raden till väster: Katja, Jag, Yamina, Angie, Tessan, Terese, Sara och Linn.
Så babes. Det här är min shout-out till er. Till mina homies Katja, Yamina, Angie, Tessan, Terese, Sara och Linn vill jag bara säga: I love you all. Ni utgör alla kittet i en av de bästa perioderna i mitt liv och ni är alla helt fantastiska på ert eget individuella sätt. Låt oss aldrig nånsin tappa kontakten.

♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Älskade älskade Ullis.....vet inte vad jag ska säga, men du vet vad jag menar.....
    Inga ord behövs
    /Linn

    SvaraRadera