onsdag 13 mars 2013

fotoautomater och rosa bubbelgum



Idag borde jag verkligen förbereda ett föredrag jag ska hålla imorgon men istället har jag hela huvudet fullt av fotoautomater. Fotoautomater var bland det bästa jag visste när jag var typ femton och tuggade jenka, hade genomgående svarta kläder och försökte verka svår genom att dansa i suggestiva gungande rörelser på mörka discon. Jag och mina kompisar brukade byta såna där fotoautomatsbilder och hade man nån man gillade så nog fasen såg man till att få fatt i ett sånt foto. Fotoautomater är verkligen nostalgi för mig; de är ett ställe man trängselskrattat i tillsammans med sin bästis, suttit i knä och tagit pussbilder med kortklippta pojkar med fräkniga näsor och där man blåst rosa bubbelgumsbubblor som ändå inte kom ut i färg. Och alla dessa saker man upplevde fanns sen förevigade i fyra svartvita rutor.

Och jag kan inte låta bli att undra, var tog alla dessa minnesbärare vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar