tisdag 19 mars 2013

i väntan på en snöstorm


Idag är det tisdag och vilken annan veckodag passar bättre än att leverera mer snö? Om ni inte kommer ihåg det så är det den 19 mars idag och dagen till ära har all världens vädergurus hotat med stormvindar, snökanoner och drivbildning så svår att folk stannar hemma i blotta förskräckelsen och inväntar kaos. Jag sitter däremot på jobbet med en kall kopp te bredvid mig för i personalköket har man tydligen påbörjat operation köksrenovering-på-brutalt-liten-yta vilket innebar att jag hittade kylskåpet bredvid kopiatorn och kaffekopparna i hallen. Att det sen hänvisades till caféet på plan 4 för den obligatoriska koppen morgonkaffe, ja det visade sig vara fint i teorin men i praktiken är det svårt att få nåt kaffe kokat om apparaterna går på direktinsprutande vatten och VVS-männen stängt av vattenflödet i hela huset. Så här sitter jag nu och väntar på snöstorm och känner väl att den här tisdagen ju kunde ha fått en annan början. 

Men ikväll ska jag träffa min fina vän Mimmi en stund och förhoppningsvis ta en promenad (ja, vi hoppas in i det sista att vi blir förskonade från snöstormen). Och sen när jag är kall, trött i fötterna och vänskapsfnissig hoppas jag få krypa upp i soffan med mina raggsockor och luta kinden mot nån jag tycker mycket om och kanske se nåt avsnitt av världens bästa serie igen.

Snöstormstisdag alltså. Var det någon som sa att våren var på väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar