tisdag 26 mars 2013

if you think it's that simple, then do it yourself.

Jag har tisdag idag. Bihåletisdag med ett öra som värker och som gör mig lomhörd som en pensionär med rundgång i hörapparaten. Och jag är törstig som en kamel. Dricker 118 liter vatten och ojar mig för varje klunk eftersom det också gör ap-ont i halsen, som om jag svalt ett helt paket spik utan att tugga särskilt väl. För en stund sen ertappade jag mig själv i badrummet framför spegeln där jag uppenbarligen letade efter halsmandlar som inte funnits sen jag var typ 15 men som går all-in på fantomsmärtegrejen. Men vila är inte min grej. Det har jag ju märkt förut. Så istället för att ligga och våndas under en packe täcken i sängen och ropa VA?! så fort nåt låter i huset, flyttar fröken Söderström spisar och mäter höjden på mursten med hjälp av stearinljus eftersom tumstocken egendomligt nog har gått och gömt sig igen. För visst måste det ju vara bra att försöka ta tag i renoveringshelvetet iallafall lite grann när man liksom ändå måste vara hemma? Så jag mailar nån som heter Patrick som jag hör (med mitt goda öra) ler sitt bredaste leende och kämpar mot känslan att brista i ett vansinnigt skratt när jag säger att jag gått en tuff match mot murstocken och förlorat  och därför är i behov av all hjälp jag kan uppbringa.

1 foto by sara ulrika, 2-4 via

Bortsett från det har jag bara svarat i jobbtelefonen två, tre gånger idag och pratat stafettblogg med en trevlig tjej i Stockholm och dessutom pratat osammanhängande med min kollega på Gotland om rapporter och årets grävningsplaner. Möjligen har jag också skrivit nån sida på just den nämnda rapporten som jag råkade få med mig hem.

Det är verkligen inte lätt att försöka vara sjuk när man är det. Ska vi ta lite vatten till på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar