torsdag 14 mars 2013

kräksnö och föredragstorsdag



Jag tittade ut genom fönstret hemma kl 20 och då var marken bar och grenarna på träden avtecknade sig som svarta knotor i ljuset utanför. Två timmar senare tittade jag ut igen och då såg hela trädgården ut som om den var handplockad ur den inledande scenen i Narnia när Lucy möter Mr. Tumnus vid lampan första gången. Och idag fortsätter det hela. Stora maffiga flingor dalar ner och täcker hela alltet med ett tjockt lager vintrig vila. Igen. Och jag undrar om det nånsin kommer att bli vår igen.

Idag är också sista dagen på kontoret för den här veckan. Imorgon vankas det återigen resa; den här gången med tåg som tydligen ska gå aptidigt vilket inte alls känns speciellt upphetsande. Men innan jag ger mig av för att delta i disputationen för nån som jag beundrat länge så har jag några saker som ska bockas av på att-göra-listan. Ikväll är jag t ex inbjuden till STF Kalmarkretsen för att hålla föredrag om arkeologi (surprise surprise) så den presentationen ska snickras lite till på och det finns säkert nåt möte som måste avhandlas. Sen får det bli packning och möjligen en kram på en fin vän som kan tänka sig låna ut nåt glittrigt till imorn men efter det är det nog bara det där föredraget som står mellan mig och sängen. För resa klockan 05.00 är jefligt tidigt och om jag, som den extremt trötta person jag är, ska kunna infinna mig på en snöig tågstation klockan fan imorgon, ja då vill det till att man sover en blund eller två. 

Så snötorsdag it is och bara en dag kvar. Sen helg. Hubba bubba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar