måndag 11 mars 2013

tyst min mun så får du socker

Ibland behöver jag beläggas med både impulskontroll och munkavle. Så är det bara. Jag har en släng av de där svårartade fallen i min personlighet som gör att jag inte klarar av att hålla käften när det verkligen borde göras. Det går ibland så långt att jag hör min egen röst säga saker medan hjärnan bultar mot tinningarna och liksom skriker: nej, nej, nej säääääääg det inte!! Och ibland är det bra. Att vara rak och stå upp för vad man tycker eller vad magkänslan säger. Men ibland är det verkligen så att jag bara borde hålla tjeften och inte bry mig om sånt som mer eller mindre inte angår mig.

 Via

Måndag är det idag således på alla sätt och vis och som vanligt ligger en välfylld vecka framför mig. Om fyra dagar ska jag bl.a. upp aptidigt för att ta ett tåg västerut för att gå på disputation vilket ska bli en fasligt spännande upplevelse. Mer om det lär dyka upp här i bloggen. Men innan dess ska fyra andra dagar avverkas och på hemmaplan är det nästan bud på att kalla in städakuten till övervåningen som mer eller mindre är ett omflyttningsinferno efter en minst sagt impulsiv omorganisation så att jag istället har ett "sovrum" i vardagsrummet på bottenvåningen. 


Och efter vad som känns som en evighet i på ett golv i en hall är känslan av att få sova i den säng som jag med blod, svett och tårar försökte få upp till övervåningen utan att lyckas, obeskrivligt underbar. Hos oss är det verkligen compact living som gäller och även om det ibland kan kännas vansinnigt och jobbigt så intalar jag mig själv att det kunde vara bra mycket värre än att ha ett fint litet hus på landet som möjligen är något underproportionerligt när det gäller antalet rum i förhållande till antalet kvinnor med för mycket skor och en lätt fet katt med väskfetisch.

Nu blir det lunch. Och efter det är det bud på en efterlysning NYPD-style av en äldsta dotter som inte setts av sedan i lördags vilket i och för sig kan ha med att göra att hon numera skaffat pojkvän och inte alls har tid att ringa sin mamma. 

Vuxna döttrar alltså. De borde nästan förbjudas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar