måndag 8 april 2013

att rivstarta en ny vecka



Och så blev det måndag igen och veckan har minst sagt dragit igång med en rivstart som hade fått gruset att damma sådär som det bara gör på film om det varit en moppe inblandat i det hela. Jag har redan genomlevt ett månadsmöte, kaffetorka, chefsavstämning och smitt briljanta planer som gett mig möjlighet att halka in ett fullkomligt vansinnigt spännande projekt som kan komma att bli precis hur bra som helst. Än så länge kan jag inte säga så mycket om vad det egentligen handlar om men några av nyckelorden är vetenskapsmän i vita rockar, en stad i Skåne, stora spadar och en man som heter Mats. Dessutom har förhoppningsvis fått besök av en rörmokare som heter Kjell som med liv och lust skulle försöka få liv i mitt avlopp i köket medan jag är på jobbet. Och i eftermiddag blir det rally i barnpoolen när det ska skjutsas till blandade aktiviteter innan man får landa i hemmet igen och den här dagen är över. Men innan dagen är över ska en premiär ses för en galet bra TV-serie, Newsroom, på ettan. Den får ni helt enkelt inte missa!

Och med en sån start och planerat avslut finns det nog potential för att den här måndagen kan bli hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar