onsdag 3 april 2013

fem saker jag kan tänka mig spendera skatteåterbäringen på

Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen! Så säger ju den gode broder Tuck i Robin Hood. Och trots att jag inte är särdeles troende så har jag en tendens att vilja instämma i föregående hyllningstal. För en av de bästa sakerna med att vara husägare är att man får lite pengar tillbaka av farbror staten om man ger fan i att jämka. Årets skatteåterbäring kommer att bli förhållandevis modest, men snabbt satt i omlopp är ändå förhoppningen att kronorna ska kunna ge lite ytlig, kapitalistisk glädje, om än bara för en stund. Så här har ni den alltså. Listan på de fem saker jag överväger lägga skatteöverskottet på.

1. En höstresa till Paris.


2. En ny kamera. Inte en polaroid, hur coolt det än skulle vara, utan en systemkamera.


3. Lakan från Beach house. Supermjuka och apfina.


4. Ett par Hunter-stövlar.


 
5. Ett fint utomhus. I form av en mindre tyskinspirerad trädgård runt huset.

Man kan tycka att det nog är tur att jag har så långt som till midsommar på mig att fundera på hur jag ska göra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar