fredag 12 april 2013

fredagspepp

Fredag och jag är pepp, pepp, pepp för heeeeelg! Den här veckan har verkat evighetslång och nu sitter jag här, djupt nedsjunken i min kontorsstol efter en arbetsdag i maratontempo och väntar på att klockan ska bli 15.45 piiiiiiiip så att jag får åka och hämta dottern och ta helg på riktigt. 


Denna fredag bjuder på en dimgrå himmel över Kalmar och imorse vaknade jag av att regnet slog mot rutorna. Jag tror faktiskt att halva världen basunerat ut sin glädje över att det regnar idag och den yngsta dotterns första reaktion när hon slog upp ögonen var: hurra! det regnar! För regn innebär att s.n.ö.n försvinner och det kan det ju inte annat än att komma bra saker av.


Ikväll vankas det fredagstacos och soffhäng i det söderströmska hemmet och imorn packar vi ihop oss och puttrar söderut till Lund för att träffa några fina vänner som var alldeles för länge sen vi såg. Och efter stadslunk, fikapauser, middagsskratt och ett och annat glas vin lär det bli söndag och hemfärd vilket kommer att innebära att det också finns tid att landa innan en ny vecka drar igång med nya äventyr.


Så nu kramar vi ur det sista ur den här arbetsveckan och sen..

H.E.L.G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar