tisdag 30 april 2013

käre Gud ge mig en doktorandtjänst - del två

Det är helt obeskrivligt hur fort de första månaderna på 2013 har gått. Jag menar, det är hela tre månader sen jag skickade ut min första bön om en doktorandtjänst i cyberrymden. Sen dess har det gått sådär med bönerna och Lund blev det inte verklighet av, så kan vi ju säga. Nej, nej, jag är inte bitter eller grinig för det. Jag hade helt enkelt inte de skills som krävdes för att bli doktorand i Lund, än mindre en examen i medeltidsarkeologi. Sex år "vanlig" arkeologi blandat med en massa annat (som iofs inrymmer en massa medeltid) var inte vad man sökte. Men en bra genomgång av min projektplan av några eminenta professorer i Lund och några medeltidsfolk senare så är det dags igen alltså. Och det är inte direkt så att det saknas konkurrens. Men skam den som ger sig, brukar man ju säga..

Och helt ärligt så händer det så sjukt mycket spännande saker på jobbet för tillfället och om bara en bråkdel av det jag jobbat på den senaste tiden går i lås så kommer både sommaren och hösten att bjuda på många utmaningar och möjligheter för mig att växa rent karriärsmässigt. Så det är ju inte så att jag har tråkigt i det jag gör. Men majj godd vad jag vill ha den där förbannade forskarplatsen och ge mig in bland dammiga böcker, teoretiska labyrinter och ge hjärnan vad den tål igen. Och med en projektplan som jag vet är fasligt bra, några enormt fina referenser från personer som jag beundrar och så JAG, jag menar de får ju liksom MIG på köpet, så borde man väl kunna ge de andra sökande en match? Va?

Så igen då. Käre gode gud, ge mig den där förbaskade forskarplatsen vetja! Jag tycker jag liksom förtjänar den lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar