fredag 19 april 2013

w.e.e.k.e.n.d



Vila. Helgen är äntligen här. Jag tog mig hit och nu ska jag bara andas in och ut, in och ut. Låta hjärtat sakta ner, slå långsammare i takt med långa andetag, andetag som förhoppningsvis ska ge mer och förnyad energi. Jag ska ägna tiden åt att krama mina barn, läsa en bok som jag påbörjat för ett tag sen men inte orkat läsa klart och jag ska dra på mig ett par älskade gummistövlar och gå ut i trädgården. Och imorgon kväll kommer någon jag saknat otroligt mycket under veckan äntligen hem och jag får återigen somna i hans armar.

Men nu är det fredagskväll och DVD:n har matats med Nancy Drew och jag och den yngsta sitter under filtarna i soffan. Hennes lilla hand letar sig in i min när det blir lite väl spännande och det känns som om det är precis så här en fredagskväll ska spenderas. 

Under varma filtar med dem man älskar mest och med  en helt ledig helg framför sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar