fredag 3 maj 2013

att omlokalisera sitt liv för en månad eller så

Fredag och sista helgen hemma på ett tag fram över. Jag kan knappt fatta hur fort tiden gått. Att vi faktiskt redan är framme. Att vi är där. Maj. På måndag börjar en månadslång anställning på Högskolan på Gotland och jag kommer egentligen bara vara hemma en enda helg under tiden jag jobbar. Har ni tänkt på hur mycket det är som måste klaffa, hur mycket man måste komma ihåg att få med sig när man omlokaliserar för en tid och ska ha en fungerande vardag med allt vad det innebär nån annanstans än det som är ens eget hem? Jag känner mig ungefär som om jag har en bisvärm i huvudet och tänker att det kommer vara typ 140 saker jag har glömt och som jag kommer på när jag satt mig på båten på söndag.

Men innan jag gör det ska det vara en fredag och en lördag emellan och de ska fyllas med en mängd måste-ta-itu-med saker. Som att packa halva livet inklusive sjukt mycket jobbgrejer, hålla ett föredrag på ett arkeologseminarium på Öland, plantera några växter och äta middag med några fina vänner som det dröjer innan man ser igen.

Men sen. Sen blir det salt havdoft och sand, grå kullerstensgator och undervisning på hemmaön för hela slanten. Ni hänger väl med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar