tisdag 14 maj 2013

det är liksom nu det händer alltihop


Via och foto by sara ulrika

När tisdagen snart har gått fascineras jag av hur fort tiden egentligen går fram och hur mycket jag skulle vilja skrika STOPP, VÄNTA! JAG HINNER INTE MED! Känner ni så med? Jag menar, det är r.e.d.a.n den 14 maj. Mitten av maj! Halva året har snart gått och med det alla de månader före maj som jag har suttit och sagt att maj kommer bli en jefligt jobbig månad med allt som ska ske jobbmässigt. Och vi är verkligen här nu. Jag står mitt uppe i alltihop, bokstavligt talat. Och idag är det en sån dag när jag borde ha haft 24 timmar, tre armar, två hjärnor och nån som packar åt mig extra. För om bara nån timme sitter jag på ett plan från ön, där jag ägnat de två första dagarna den här veckan åt att starta utgrävningarna med studenterna i Västergarn, för att sadla om från gummistövlad arkeolog på Gotland till mindre galonklädd pressansvarig i Stockholm för det största museiförbundet i Sverige. Det vankas Vårmöte 2013 och det lär bli åka av. Mer än femhundra museibranschfolk ska samlas, Årets museum ska utses och jag ska skicka pressmeddelanden och vara kommunikativ i parti och minut.

Det är liksom nu det händer. Allt det där som man gått och pratat om i en halv evighet. Och även om jag lär falla ner som en urvriden trasa på fredag så kommer det ske där hemma i mitt eget hus, där jag får sova i min egen säng, krama mina saknade barn en stund och vila i att bara vara.

Men först väntar alltså en av de största jobbgrejerna det här året. Så jag tänker: det är väl lika bra att vi kör igång?! Ni hänger väl med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar