torsdag 23 maj 2013

Fem frågor en torsdagskväll

Jag tycker att det är askul med snabba frågor och svar. För inte tala om listor av en massa olika slag, det har ni nog märkt. Därför tänkte jag mig att det kul om ni som tittar in här ställer en kort fråga som ni vill att jag ska svara på så samlar jag lite frågor och svar i ett annat inlägg? Så kan jag låtsas att jag har en jefligt välbesökt blogg en liten stund med läsare som vet smack nada om mig och vill veta lite blandat kul? Och eftersom jag inte har så jefligt många som skriver kommentarer än så tänker jag att jag lånar några frågor som andra fått och som jag själv fått för länge sen? Okej?! Here goes!

Ditt första "riktiga" jobb?
Jag fick jobb på Systembolaget när jag var typ 20 och min första riktiga anställning var i butik 0180 i Fruängen. Systembolaget är faktiskt nåt av det roligaste jobb jag haft. Var t ex med och jobbade när första självbetjäningsbutiken vid Asko i Kungens kurva startade!

Hur såg du ut för exakt tio år sen?
Jag i juni 2003. Jag läste spanska i San Sebastian och åkte till Pamplona och festade under San Fermín med några fina vänner jag träffat, en sjuhelsikes period i mitt liv.

























Vilken musik gör dig glad?
Jag är ett ihärdigt Counting Crows fan. Det finns få låtar som får mig på så gott humör som deras trots att en hel del är rätt dämpade. Mr. Jones är en klassiker. Men jag älskar också If I could give all my love. Det finns så många fina minnen till alla de här skivorna. Bara det är ett helt inlägg tror jag.

En bra film?
Jag älskar fransk film. Har ni inte sett Les Petit Mouchoirs (Små vita lögner) tycker jag ni ska göra det omedelbart. Galet bra, vacker och sorglig. Med en av mina favoritskådespelerskor, Marion Cotillard.



















Planer för helgen?
Jag blir kvar på Gotland för i morgon får jag finbesök av Yamina, Tessan, Linn och Sara. Några av de finaste brudar jag vet. Det blir rosévin, promenader och ett besök på Creperiet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar