tisdag 7 maj 2013

fem tv-serier för er som tröttnat på Bonde söker fru

Ja hörrni. Är det nån mer än jag som tröttnat på att det knappt finns nåt bra i tv-utbudet att välja på numera? Visst, nu stundar den blomster tid och en vänlig grönska ler mot oss men då och då kan man ändå vilja byta ut det där glaset rosé och grillpinnarna, picknick-filtarna och krocketspelandet mot lite good old fashioned tv-tittande. Och har ni då ingen lust att se den 86 säsongen av Morden i Midsommer (som för övrigt inte kan ha en enda invånare kvar att ta livet av i hela England) kanske ni helt enkelt behöver tips nåt annat.


1. Anno 1790. Ja, jag vet att jag tjatar. Men har ni missat detta lilla guldkorn till svensk serie, ja då får ni skylla er själva. Eller springa till närmaste dvd-försäljare och skaffa den. 
2. The Borgias. För er som gillade Rome, Tudors eller helt enkelt bara gillar vansinnigt bra tv-produktioner. Är så spännande att man sitter som på nålar hela tiden. Och Jeremy Irons...Oh my! Två säsonger finns på DVD.
3. The Newsroom. Jag börjar nästan grina så bra är det. Om man som jag fullkomligt avgudar en rapp dialog och snygga miljöer blandat med en god dos briljant spel från skådespelarna. Ja, då får man inte missa Newsroom. Går på ettan på måndagar.
4. Såg ni en miniserie som hette Rapport till himlen som gick typ mitten av nittiotalet? Inte? Skaffa den här. Vanna Rosenberg är gudomlig. En svensk pärla bland tv-serier.
5. Sherlock. Oj oj. Benedict Cumberbatch som Sherlock och Martin Freeman som Watson. Vansinnigt bra. Blir det en fjärde säsong?

Tipsfabriken over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar