måndag 3 juni 2013

nio saker jag har i huvudet en måndagkväll i juni


1-4 härifrån. 5 hittar ni här 6-7 samma som de första och 8 från den här favoriten och 9 samma igen 

1. Solvarma jordgubbar. Finns det något bättre än att äta dem direkt ur landet en varm sommardag?
2. Salta bad. Snart är vi där. Känner ni hur nära det är nu?
3. Sittgungor. Jag ville bygga en pergola vid huset så att jag kunde sätta upp en hänggunga och sen sitta där och höra hur vinden får klematisen, humlen eller nån annan fantastisk klätterväxt att prassla. Om pergolan inte blir av hänger jag definitivt upp en i nåt av rummen i mitt hus.
4. The perks of being a wallflower.  Måste läsa boken. Och se filmen. Typ genast. De flesta som läst och sett säger att den är vansinnigt bra.
5. Ray. Always Ray. Få saker kan få mig ur balans så som ljudet av Rays fantastiska röst. Och han har skägg. Need I say more. Har ni missat Ray?? Jamen lyssna här då!  
6. Växthus. Marktegelgolv som värmts upp av solen under mina bara fötter. Dofterna från blommor och de söta, röda tomaterna. Jag m.å.s.t.e skaffa växthus. Typ nyss.
7. Eile Saab. Om jag nånsin gifter mig igen så vill jag göra det i en klänning från Eile Saab. Så snygga att man nästan dör på kuppen.
8. Mjukglass med chokladdopp i Färjestadens hamn en sen sommarkväll. Raggarvarning som heter duga men oj vilken glass.
9. Retro baddräkt. Ja baddräkter överhuvudtaget. Nåt att svepa in kroppen i så att man slipper vassen i sommar. "The vass is not big enough for us both" som en kollega sa nyligen. Jag skaffar retrodräkt och joggar för livet så jag kan hålla mig utanför vassen i sommar. 

Vad tänker ni på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar