måndag 24 juni 2013

once upon another time

Beauty by my favorite tumblrs; dreaming lofty dreams, my morning coffee and dailydoseofstuf

Jag sitter i mitt rum på övervåningen. Intrycken från en minst sagt omtumlande, energisugande arbetsmåndag kväljs i takt med mina andetag som bränner i mitt bröst och jag får kämpa för att hålla frustration, vemod, bitterhet och tårar tillbaka. Jag är trött. Tröttare än jag nånsin har varit förut och insikten om att det här arbetsåret är det mest krävande jag nånsin gått igenom lägger sig som en grå, svårgenomtränglig dimma som jag inte kan se slutet på. Och jag är lite arg. Arg för att allt det här som pågår och som jag är ansvarig för i år egentligen borde vara saker som får mig att brinna av entusiasm och glädje, som ska fylla mig med energi och målmedvetenhet. Och istället är det saker som förknippas med ångest, oro, sömnlöshet och en ständig känsla av att aldrig räcka eller få förståelse för att de uppgifter som jag förväntas genomföra kräver såna anpassningar att vem som helst skulle skaka på huvudet och säga omöjligt! att genomföra för en enda person, och det mitt under semestertider.

Så jag tar ett djupt andetag. Andas in. Och med utandningsluften släpper jag drömmen om en sammanhållen, välbehövlig, och i mitt tycke minst sagt, välförtjänt ledighet. 

Once upon another time. Nästa sommar kanske? 

2 kommentarer:

  1. Usch, känner igen tankarna. Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Heléne, jag ska försöka :)

    Kram tillbaka & tack för att du tittar in!

    SvaraRadera