torsdag 27 juni 2013

Regntunga skyar och tips om den finaste bloggen jag vet



Här i Kalmar fortsätter sommaren med regntyngda skyar som bjuder på ett skådespel både i färgskiftningar och fart. Igår svämmade halva stan över efter ett skyfall som höll på i en evighet. Människor vadade i regnvatten till sina jobb och jag satt inne och kände mig oerhört glad att jag var just inne och jobbade och inte ute i nån grop. Dessutom gjorde regnet att jag fick plocka fram något extra fint, nåt som jag längtat och väntat på och som nu äntligen har kommit. Ni ska få se senare.

Idag jobbar jag en kort stund in på eftermiddagen och sen tänker jag och dottern kura ihop oss i biomörkret och mysa framför Dumma mej 2. För om det är något som behövs just nu så är det tid att bara vara tillsammans. Hon ska snart till sin pappa igen och jag jobbar som sagt alldeles för mycket och kommer att ha på tok för lite semester än vad jag både behöver och är värd. Så att ta vara på tiden, det blir extra extra viktigt just nu.


Och om det är nån som fattat det där med att bara vara, att ta vara på tiden med dem som betyder mest så är det tjejen som står bakom en av mina absoluta favoritbloggar, Sofia på Mokkasin. Hon är min främsta källa till Paris-inspiration och hela bloggen är som ett andningshål på nåt konstigt sätt. Vackra ord blandas med vidunderliga foton och det blir nog faktiskt inte bättre än så här i bloggvärlden. Att hon sen driver en webbutik med som innehåller en massa fint som väcker ha-begär å det grövsta, ja det gör ju saken bara lite extra bra. Älskar ni vackra bilder, fantastiska ord och vill se Paris från Sofias sida (innehåller mängder av jag-tror-jag-dööööör-tips) så missa för guds skull inte hennes blogg.

Nu blir det utvecklingssamtal med chefen. Hej då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar