lördag 15 juni 2013

sommarens jag-vill-gärna-göra-lista

Ja hörrni. Jag tog visst en liten bloggpaus som det tydligen så fint heter i bloggkretsar. Som vanligt har jag haft alldeles för mycket att göra veckan som gått och på nåt sätt tycker jag att det börjar kännas hyfsat tradigt. Och eftersom det fortfarande är jefligt mycket som står mellan mig och den där semestern som börjar kännas ohyggligt behövlig så sitter jag för tillfället inne och surar med en kopp kaffe i handen och drömmer om allt jag vill fylla min sommar med. Ja, solen skiner ute och det är jättefint sommarväder (om än lite blåsigt) men jag är så dränerad på energi just nu att jag orkar inte med alla saker som borde göras just för att det är helg och fint väder. Så istället tänkte jag att jag skriver ett inlägg och listar några av dom där sakerna som jag vill göra i sommar. So here goes!


1. Bada i havet
2. Spela tennis på utomhusbana
3. Läsa mängder av bra böcker
4. Leva skärgårdsliv
5. Se minst en bra konsert. Gärna Uffe, Winnerbäck, Håkan eller nåt annat som känns ruskigt somrigt
6. Ha spontanpicknickar
7. Spela kubb med barn och vänner
8. Grilla, grilla, grilla
9. Åka med yngsta dottern till Köpenhamn och gå på Tivoli
10. Äta bullar från Rute Stenugnsbageri och tävla om vem som kan vänta längst med att slicka bort sockret från munnen
11. Dricka mojitos halva natten med en fin vän
12. Gå barfota hem genom stan när morgonen börjar gry efter en fin utekväll med vänner
13. Cykla längs grusvägar och känna hur vinden blåser varmt i ansiktet
14. Dricka kaffe på en filt i en fin park
15. Åka till Varberg (vet inte varför men jag känner att jag måste åka dit nån gång i sommar)
16. Tälta 
17. Baka blåbärsbullar och äta med hemgjord flädersaft
18. Se Helmut Newton utställningen på Fotografiska
19. Äta god glass
20. Gå långpromenader hand i hand med mannen ner till stranden på Gotland när det skymmer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar