tisdag 11 juni 2013

verklighetsflykt


Idag är en sån dag. En dag när man bara vill begrava sig i vackra bilder där miljöerna nästan tränger sig på som en pudrig dröm och inbjuder till verklighetsflykt. Om så än bara för en stund. Mitt hjärta känns extra fladdrigt, tankarna bångstyriga och andningen allt annat än rogivande. Jag börjar landa i den verklighet som jag flytt ifrån under några veckors jobb på Gotland och jag är inte säker på att den är där jag vill vara. Längtan till ett sömnigt julivarmt Paris i morgonsolen, bullriga spanska piazzor och fontäner i motljus är påtaglig och semester har nog aldrig känts mer behövligt. Ändå verkar den dröja. Alldeles för länge om ni frågar mig.

Så idag förlorar jag mig i vackra bilder. Och drömmer om en annan verklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar