tisdag 9 juli 2013

när man måste hålla andan en liten stund



Lite tisdagsvisdom till er alla. Inte för att jag vet om ni behöver det eller om jag är rätt person att dela ut den. Men vad jag återigen har påmints om av livet är att vi ska vara aktsamma och vårda det vi har och inte bry oss så mycket om vad andra har och vad vi inte har, vad vi borde ha och hur livet borde vara. Nä, istället ska vi vara förbannat tacksamma för det vi har i livet och de personer som vi får dela det med oavsett vilka de är eller vilka sidor de har.

Idag är jag tacksam för att min dotter och min syster fanns hos min pappa i natt när han behövde det mest. Och jag är tacksam för att jag har en storebror som ordnar, styr upp och informerar oss andra om senaste nytt från sjukhuset. Min pappa fick en hjärtinfarkt. Igen. Vad vi vet mår han efter omständigheterna ganska bra men har skickats med ambulanshelikopter för vidare undersökning och åtgärder till Stockholm.

Och jag är så, så tacksam för att han lever. Och för att jag har en familj som jag kan luta mig mot.

Ta hand om er & var tacksamma för allt det fina ni har i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar