torsdag 4 juli 2013

om jordgubbsglass och den fina sortens ensamhet



Jag lagar teriyaki-lax med sesamfrön ikväll. Och lugnet som jag trots allt lyckas känna efter ytterligare en hektisk dag på jobbet är obetalbar. Jag är ensam. Men jag känner mig inte ensam. För även om mannen är på andra sidan Atlanten på konferens och presenterar nåt briljant tillsammans med sin kollega och vän, och även om båda döttrarna inte är hemma utan det bara är jag, jag och katten, så känner jag mig inte ensam. Ibland är den skön den där ensamheten. Fin på nåt sätt. Och behövlig för en sån som mig. Jag har drömt halva dagen om att bli yogamästare, supersurfare och risodlare på Bali så vad kan vara en bättre avrundning på dagen än att se Eat Pray Love med Julia Roberts medan jag klappar katt och äter en liten bytta rosa jordgubbsglass? 

Jag tror inte jag hittar nåt bättre just nu. Ha en fin kväll alla ni där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar