torsdag 11 juli 2013

om prick en vecka börjar äventyret

Jag vet. Ett evigt tjat om längtan efter semester i den här bloggen. Men mellan ösregn, fäder som åker ambulanshelikopter och jobb, jobb, jobb växer den där semesterlängtan sig så stark att jag nästan trillar baklänges. Och när man precis fått veta att ens pappa mår under omständigheterna väl efter en hjärtinfarkt och nu mest ger sjukvårdspersonalen sina fiskar varma för att de inte låter honom åka hem så tycker jag att man får lov att pusta ut igen och drömma sig bort. För nu är det ändå ganska nära.


Om prick en vecka tar jag och kärleken flyget från Malmö söderut och under en massa dagar ska vi ägna oss åt att strosa hand i hand i gamla gränder, sola huden varmt brun och bada i ett salt Medelhav. Däremellan tänker jag mig att vi kommer att svalka oss i pampiga kyrkobyggnader, äta sjuka mängder färsk frukt, serranoskinka och på kvällarna kunna dricka ett glas gott vin och titta ut över en sol som går ner över hamn och stad.



Det kommer att bli hur fint som helst det. Det bara vet jag.

 ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar