onsdag 21 augusti 2013

fem saker klockan 04.40 en onsdagsmorgon

Via
 
Jamen god morgon! Vaknat nyss? Själv har jag varit vaken sen klockan alldeles för tidigt och sitter här nu och väntar på att resten av huset ska vakna. Och självklart hade jag hellre legat där uppe och snusat fram till klockan ringde, jag med. Men icke. Istället väcktes jag av katten som bestämde sig för att det där med att harkla (läs kräkas) upp hårbollar på mattan i vårt sovrum klockan 04.30 var en superidé och efter det kunde jag liksom inte somna om. Hungrig blev jag, och kissnödig. Och väl nere, yrvaken i badrummet, tyckte jag tydligen att det vore lysande att sätta på en maskin tvätt, och kanske ta en skön dusch, och på den vägen är det liksom. Nu är klockan 06.40 och jag genom min minst sagt kontemplativa förmåga att analysera alla knäppa saker jag gör, hittat minst fem saker jag önskar jag fick för mig att göra än att kliva upp före klockan 05 en onsdagsmorgon. Så här är dom:

1. Motionerade. Om jag nu ändå vaknar klockan astidigt kan jag lika gärna ut och springa.
2. Läste en bok tills ögonen blir dimmiga och jag kanske somnar om.
3. Låter bli att börja grubbla på om mitt jobbprojekt i Lund är en fullvärdig ursäkt att shoppa loss på Granit nästa gång jag är där (och låter bli att skapa en drömshoppinglista i huvudet kring detta direkt därefter)
4. Ger fan i tvättmaskinen.
5. Sover vidare.

Bra tips det där. Note to self: läs den här listan nästa gång du vaknar före fem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar