onsdag 14 augusti 2013

hej då fina gotland! vi ses snart igen va?


Vi är tillbaka hemma i huset på landet. Tillbaka på småländsk mark. Vi har haft det vidunderligt bra på ön och det är numera alltid med en viss sorg i hjärtat som jag åker därifrån. Vi har hunnit med hur mycket som helst de här dagarna. En liten bit av Medeltiden, vi har varit på Fårö och ätit sockriga bullar på Sylvis och tittat nyfiket på alla roliga bilvrak och fina skyltar på Kutens bensin. Vi har kvällsbadat på "min" älskade hemmastrand Tofta och fladdrat med i vågorna som blev efter många dagars blåst. Vi har ätit glass på Glassmagasinet, strosat i gränderna och fikat på Rosa´s bakgård i åskoväder. Min bror höll en alltid lika fantastisk grillafton och vi fick träffa delar av familjen som man ser alldeles för sällan för att de bor i Uppsala och vi någon annanstans. Jag har kramat min syster och hennes döttrar och jag har gosat med den yngsta nykomlingen i vår stora brokiga familj. Och jag har skrattat med min pappa och masserat hans ben när han fått kramp för tusende gången på grund av hans sjukdom. Jag har kramat min äldsta som fortfarande jobbar på ön och jag har tittat på hus, massor av hus. Tvärnitat med bilen och ropat åååhhh! till mannen som tror att jag är galen när jag med det största leendet och allvaret mumlat: jag tror jag måste äga ett eget hus här snart så jag får komma hem på riktigt.

Gotland hörrni. Det är hemma på riktigt det.

alla bilder är mina egna (c) saraulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar