måndag 19 augusti 2013

Houston! We have a lift off!

Joråsåatte, då var vi igång! Arbetsveckan startade med the great shebang kan man minst sagt säga och jag är så mosig i huvudet att jag knappt kan stava mitt förnamn. Den yngsta dottern var uppe med tuppen, superpepp och redo att börja s-e-x-a-n, vilket betyder högstadiet på Kalmarspråk. För oss föräldrar innebär det i sin tur både förhandlingar om  huruvida man får gå sminkad till skolan eller ej, höjningar av månadspengar och hur länge man får vara uppe på kvällarna. Själv landade jag på jobbet mer pepp än jag trodde jag skulle vara och efter en långfika som blev enhetsmöte har jag upplevt både en segerdans bakom skrivbordet och ett panikartat kaos sen vi upptäckte att halva budgeten för boende och resor i ett projekt saknade en jefla många tusenlappar i det inlämnade, och sedermera antagna, anbudet. Så antingen får jag cykla sträckan Kalmar-Lund-Kalmar en gång i veckan de närmaste 12 veckorna och bo på någons soffa alternativt en parkbänk, eller så får någon trolla med knäna. Det återstår att se vilket av de mycket attraktiva förslagen det blir.

Men segerdansen håller i sig och jag är både spänd och så jefla glad. För nåt jag tänkt och velat göra länge är på god väg att bli verklighet och det mina vänner, DET! Det kan bli precis hur bra som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar