torsdag 15 augusti 2013

nu börjar det. men det kommer nog ta en jefla tid trots allt.

Bad hairday finns på Pinterest. Och hemma hos mig.

Jodå, ungefär så här känner jag mig efter cirka 7 månaders tokjobb minus ett par veckors semester. Och eftersom jag inte kan gömma mig under en hjälm i neongula kläder med jord under fingrarna hela halva hösten så har jag insett att det kommer ta tid att räta ut det här eländet. Så med fyra dagar kvar av semestern så börjar jag dagen med ett graciöst hopp ner i Karins frisörstol och hoppas på underverk. Efter det ska jag släpa med dottern på en färgbutiksrunda. Den senaste tiden har jag nämligen drömt ihärdiga drömmar om att jag förvandlar mitt svartvita hem till en orgie av fondväggar. Lite från temat vitt-och-fräscht till varmt-och-ombonat. Nämnde jag att marsipangröna, öppna hyllor i köket ingår i drömmen och att jag därför tvingade mannen att hjälpa mig montera ner alla köksskåp när vi kom hem igår?? Inte?

gör-om-mig är alltså temat för resten av veckan i mitt liv. Det är väl lika bra att vi kör igång helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar