torsdag 29 augusti 2013

saker man gör en torsdagskväll i Lund

Vad gör ni då? Själv sitter jag ensam i min hotell-etta och gapflabbar så att gardinen framför mig fladdrar som om det vore full storm ute. Jag har nämligen via den här tjejen hittat världens roligaste tumblr. Supermamman heter den och drivs av en tjej som också har den här bloggen. Här finns redan några favoriter:

Den när hon lyckats servera grönsaker flera dagar i rad.

Eller det brillianta knepet för att som förälder kunna dricka cola mitt i veckan utan att barnen märker det.

Bara för att göra det hela lite roligare (och för att jag har rätt tråkigt) så ska jag berätta hur jag har det här i Lund, ni vet, hur det känns att vara långt hemifrån, att gå upp astidigt och jobba med saker som man minst en gång om dagen undrar om man verkligen var vid sina sinnes fulla bruk när man tackade ja till.



Jag vaknar.


Och kommer till utgrävningsplatsen utan att ha druckit första koppen kaffe, vilket aldrig är bra.


Sen får jag klart för mig hur många möten, telefonsamtal och must-do´s som står på dagens schema


Vi gör asbra ifrån oss när dom intervjuar oss.


Vi firar med lite kaffe.


Någonting går inte riktigt som jag har tänkt mig.


Så vi går och äter istället.


Sen gräver vi fram nåt kul eller löser en viktig uppgift eller ett jobbigt problem.


Vilket får oss att känna oss så jefla bra.


När klockan börjar närma sig fyra är vi hyfsat slut.


Jag är hungrig.


Jag kollar in gymmet.


Och sen äter middag framför The good wife.


Sen är det gonatt.



Frågor på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar