fredag 6 september 2013

helgen stavas g-r-a-n-n-y p-a-n-t-s

Fredag! Herregud så skönt. Jag tror att fredagar kan vara veckans bästa dag alla kategorier. En dag när man kanske kan komma loss från jobbet lite tidigare, handla lite gott att äta, dricka ett glas vin och mysa med familjen. Och sen somna som en sten i soffan strax före 22-nyheterna. Ljuvligt.


Min fredag har varit bra, brutal, men bra. Det hela började med en total mörkläggning när min dator plötsligt fick för sig att idag var dagen det var dags att ta farväl och säga gonatt. Har jag tagit backup-er frågar du? Behöver jag svara, undrar jag. Efter ett lätt försök att hejda impulsen att kasta ut skiten genom fönstret på andra våningen fick jag tillbaka fattningen och andades en stund. 37 minuter senare andades apparaten igen och den uppgift som jag hade deadline idag på för copykursen kunde lämnas in. Yey mig!

Nu ska jag snart ta en promenad ner till Lund-city för att handla en annan typ av kontroll. Vi ska nämligen på bröllop i helgen och nä, jag har absolut ingen lust att gå. Inte för att jag egentligen tycker det är tråkigt men jag känner nästan ingen. Om ärligheten ska fram så vill jag framförallt inte gå för att jag har absolutely nada snyggt att sätta på mig. Allt det här stressandet i jobbet och bristen på träning och dålig mat (ja ni hör ju) har gjort mig lite småfet och jag känner mig allt annat än assugen på att tränga mig ner i nån illasittande historia som jag ändå aldrig kommer att använda igen. 

Min lösning? Granny pants. Tajta som fan. 

Ni vet såna där som håller in allt möjligt som sitter löst. Dessa ska göra underverk har jag tänkt mig. Klänning? Javisst. Hittade en heltäckande sak som säkert kommer att få mig att se ut som ett vandrande militärtält men vem fan bryr sig? Jag känner nästan ingen där och dessutom kommer jag ha superfancy granny pants under! Sexigt? Inte en chans.

Det blir nog en dunderhelg det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar