måndag 9 september 2013

när man har söndag på en måndag och det regnar vertikalt

Jag har söndag på en måndag. Tillbaka "i mitt andra hem" lyssnar jag på Agnes Obel och äter Kinapuffar istället för middag. Helgen har varit fin. Kanske en av de bättre på länge.


När mannen kom till Lund var det fortfarande fredag och kvällen var ljum. Vi åt spenatpizza på V.E.S.P.A och hittade annonser tejpade på en vägg med en vän från Kalmar sittande på en traktor.


När det blev lördag drog sommaren sitt sista andetag och vi åkte med några fina Lundavänner till Bosjökloster som var oemotståndligt i solljuset.

  

Vi tittade på en 1000-årig ek och klappade getter. Sen åt vi lunch i solen.


När söndagen kom åkte vi till Helsingborg där bröllopet hölls i Sankta Maria kyrka. Brudparet var bland de vackraste jag sett.


 Jag blev påmind om och om igen varför mitt hjärta tillhör den här mannen.


Vi hade en fantastisk kväll och dansade långt in på småtimmarna, bland annat med mannen som satt på traktorn i annonsen på en fredagsgata i Lund. På vägen hem värkte både fötter och kinder från allt dansande och alla förlösande skratt.


Och idag är det söndag på en måndag. Jag längtar efter min egen säng och en skål chilistark pasta carbonara. Efter min ovädersgrå katt, mina döttrar och mannen som för mindre än fem timmar sen lämnade mig här. 

Det regnar på vertikalen men jag tänker att jag trots all längtan är förfärligt lyckligt lottad som får uppleva såna här helger då och då. Det gör mig ödmjuk och tacksam för hur mitt liv har blivit trots en del turer.

Jag hoppas jag kan behålla den känslan i en evighet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar