onsdag 11 september 2013

ode to the kaffe

Onsdag och jag sitter och huttrar i en barack på den lundensiska åkerplattan. Idag finns det ingen hejd på hur många koppar kaffe som kommer att behövas för att vakna och tina upp. Så dagens inlägg är självskrivet: mina fem fina anledningar att dricka denna magiska dryck.



1. Kaffe håller dig varm en kylig morgon.



2. Kaffe gör dig kreativ.


3. En varm, mjukskummad kopp kaffe kan leda till livslång kärlek.


4. Nästan alla böcker blir bättre när man läser dem tillsammans med en kopp kaffe.


5. Kaffe är det bästa sällskapet du kan ge din lördagsfrukost.


Idag får jag äntligen åka hem till mitt lilla hus på landet. Där finns min toviga katt, min äldsta dotter som kurerar en skenande halsinfektion och min kaffebryggare som jag är förenad med i livslång kärlek. 

Mer kaffe åt folket. Det sa alltid min mamma. Och jag tror hon hade helt rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar