onsdag 25 september 2013

Vad jag gjorde den 25 september 1993



För exakt 7300 dagar sedan hade jag blivit mamma för första gången. Jag var 18 år och visste inte ett skvatt om vad jag höll på med. Men jag visste att jag av hela mitt hjärta älskade den lilla (läs stora) flickan med de bruna ögonen som jag just fött i en rasande fart på Visby lasarett.


Idag fyller hon tjugo år och jag vill på samma sätt som Meryl Streep gjorde i Mamma Mia skrika "Stop growing!". Den lilla flickan har blivit stor, har lärt sig cykla, slagit ut tänder, spelat badminton, börjat högstadiet, bytt skola, jobbat på Gotland, tagit studenten, blivit kär, varit ute och rest på egen hand, flyttat hem till mamma, börjat på civilekonomprogrammet på Linnéuniversitetet och skaffat pojkvän med både tatueringar och svartfärgat hår.


Min vackra, godhjärtade, omtänksamma, roliga och fina dotter som fått namn efter min farmor. Elin. Idag fyller hon alltså tjugo år. 


Och jag kan knappt fatta vart åren tog vägen.

1 kommentar: