måndag 23 september 2013

you gave me a forever within the numbered days.



Jag tittar in från Lund och lämnar ett boktips som i sin tur lämnar ingen oberörd. The fault in our stars heter den oändligt vackra berättelsen på engelska, Förr eller senare exploderar jag, den mindre vackra titeln på svenska. Boken handlar om Hazel Grace och Augustus Waters, båda cancersjuka ungdomar som kämpar för att hitta kärleken, det vackra och det betydelsefulla i den gnutta liv de har kvar att leva.

Outhärdligt, gripande och svindlande blandat med en svärtad humor som jag älskar. Har ni inte läst den, ja då borde ni. Det blir knappast bättre än så här.

2 kommentarer:

  1. Det är väl en bok för tonåringar? Har för mig att jag tittade på den till Sonen, som är 14 år (han läser på engelska) Men ja, tror den är jättebra.

    SvaraRadera
  2. Ja den går nog under genren "ungdomslitteratur" och är säkert skriven mest för tonåringar. Men det finns så mycket böcker som är skrivna för tonåringar och unga vuxna som är grymt bra, det här är verkligen en av dem. Enda jag kan säga är, läs den! Jag tror varken du eller sonen kommer inte att ångra det.

    Tack för att du lämnar en kommentar hos mig :)

    SvaraRadera