fredag 25 oktober 2013

Att ha fredag med William Morris


Äntligen blev det fredag igen. Jag sitter hemma i matrummet och jobbar med några blandade saker ett par timmar innan jag tänker ta eftermiddagen ledig. Jo, jag har lärt mig. Att det där med att andas och känna att man får ta sig tid att andas och inte jobba som en galning ända in i mål är helt ok. Så igår åkte jag hem från Lund och trots att jag var hemma när det nästan var midnatt så kändes det förbaskat bra att vakna upp i sin egen säng imorse.


Och vet ni? Min hall är färdig! Hantverkarna har lämnat huset och hallen är så himla fin att jag då och då måste sätta mig i den nyrenoverade trappan och klappa på William Morris som nu hänger på plats. Det kan vara det bästa beslut jag har tagit när det gäller huset. Hur det ser ut på riktigt? Ja, det ska ni få se i helgen. Måste bara ta lite bra foton först.

Men innan dess kavlar vi upp ärmarna och jobbar lite till. Sen kommer det tydligen fyra kubik ved idag som behöver komma på plats i uthuset, jag ska dra en vända till stan och handla. Sen ska jag och den äldsta dottern fika och planera en Köpenhamns resa som hon och jag ska göra så fort vi bara får tid.

Hemmafredag med familjekärlek och William Morris alltså. 

Det kan vara det bästa på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar